Sunday, October 18, 2009

Tips bisness..

yaaa..asalamualaikum dan salam sejahtera saya ucapkan kepada pembaca atau mmg takder pembaca selepas sahaja saya memulakan blog saya yang tak hebat ini...emm hanya aku sendiri yang bukak dan brulang kali membaca apa jua yang aku tulis dalam blog aku ini...hmmmm jam sekarang dah menunnjukkan pukul 4.30am pada 18/10/2009...aku saja je belum tido lagi, ntahla mata tak ngatuk ke atau mmg dah bertahun aku tak tido awal walau apa pun jua keadaan aku sehnggalah aku benar2letih...tak tahu nak celoteh aper, tapi just nak share knowledge aku pasal bisness skit ni haa....actually ramai gak mungkin nak tahu resepi buat bisness ni sampai berjaya dan succes hingga tercapai cita2 yang dikehendaki....ok awdikit sebanyak aku boleh mulakan dengan prinsip dalam bisnes...bagi pandadangan aku, ada 3 prinsip kalu difikirkan mmg betul jugak (ini pandangan aku ok) a) ibu bapa b) kawan2 dan c) isteri dan keluarga...apa tu??? hahhaaa lu fikirlah sendiri kalu nak tau post je komen tanya pasal ni...dalam bisness ni jugak kita mestilah jujur, tapi jangan jujur straight cam kayu nanti bangkrup jugak, jujjr disini maknayer apa ybg u katakan mestilah dikotakan walaupun pahit yang menimpa...perkara ini dapat membngkitkan persaan orang bahawa kita boleh dipercayai, jangan sesekali menipu duit orang...kalu nak pakai bagitau dulu dan jangan nak kelentong kata paymnet tak masuk la dan bla2, sekali sekala boleh la tapi jangan di gunakan sebagai panduan bisnes kita.. pengurusan syarikat amatlah penting. staff yg mahir adalh aset syarikat no.1, jangan di takpedulikan kebajikan kakiktangan syarikat dan membuatkan mereka hendak berhenti dan tak mau kerja dengan kita, tapi kalau staff g bermasalah patutlah dicantas awal2 takut berjangkit dengan yang lain. sentiasa memberikan perkhidmatan terbaik kepada pelanggan, jnagan sombong pada orang bawahan, jika sapa2 tegor jawab jerr...setakat pakai keta mercedes tu tak guna kalu kita sombing ngan orang lain...belanja orang sebgai bos jagan berkira sangat...kalu mahal sangat amik resit claim company...haaa senang, PR mestilah kena jaga, PR biasanya datang selepas beberaa tahun kita bekerja dan berinteraksi dengan customer, subcon dan staff...adooi letoh pinggang cam nak patah ni...kurk, kurk..!! adeh..!!!!...betulkan pinggang daaa...ok....sambung kedian..skit2 jah la dulu...apa2 komen ok..

1 comment:

Design of Isolation room in Hospital

Salam guys, ni tutorial utk design isolation room dalamm hospital...